دستگاه دیزل ژنراتور شهرداری اردبیل مورد بهره برداری قرار گرفت مجمع شهرداران کلانشهر های ایران

برای ساخت یک محفظه برای دیزل ژنراتور بادوین ابتدا محفظه مستقیماً روی چمن یا خاک تنظیم یا ساخته می شود . ساخت محفظه دیزل ژنراتور بادوین باید همانند آتش کمپ با پرهیز از مناطق علفزاری و همچنین با پاک کردن تمام مواد بالقوه قابل اشتعال در زیر و اطراف محوطه صورت بگیرد. یکی از پیشنهادات برای ساخت محفظه، قرار دادن یک لایه شن قبل از ساختن محفظه می باشد .

دیزل ژنراتور

ژنراتوری با مدل یکسان می‌تواند مرتبه بالاتری را برای سرویس جایگزین راه‌اندازی کند که آن برای امور پیوسته‌است. شرکت‌های سازنده بر طبق توافق جهانی برای هر ژنراتور رتبه‌ای قائل می‌شوند. یک نیروگاه جزیره‌ای در نظر گرفته شده برای منبع توان اصلی، یک اجتماع مجزا (“توان اصلی”) غالباً دارای حداقل سه ژنراتور دیزل خواهد بود، که از هر دوی آن‌ها انتظار می‌رود که بتوانند بار مورد نیاز را حمل کنند.

به صورت اتوماتیک در حالت افزایش بار در باس ، ژنراتور را روشن‌کرده و در صورت وجود خطا آن را خاموش‌کرده و از مدار خارج‌می‌کند .

تابلو ATS در زمانی کاربرد دارد که برق شبکه اصلی ساختمان دائماً قطع و وصل می شود.

عملکرد موتور دیزل :

فرآیند عملکرد این دو در کنار هم، انرژی سوخت گازوئیل را به انرژی برق تبدیل می‌کند.

اندازه قدرت موتور دیزلی به طور مستقیم متناسب با حداکثر توان خروجی ژنراتور ( دیزل ژنراتور ) می تواند کوپله شود. آلترناتور قطعه انتهایی پازل تولید برق توسط دیزل ژنراتور محسوب می­‌گردد. تولید خروجی مورد نظر و به ثمر نشستن فعالیت سایر اجزاء دیزل ژنراتور به عملکرد صحیح آلترناتور وابسته است. در ادامه به متداول‌ترین عیوب آلترناتور و دلایل بروز آن‌­ها اشاره می­‌شود.

در حالت اتوماتیک، سوئیچ انتقال به‌محض اینکه منبع اصلی قطع شود، ژنراتور را جایگزین آن می‌کند و پس از وصل شدن برق اصلی، ژنراتور را خاموش و بار را به شبکه اصلی وصل می‌کند. در حالت دستی، اپراتور هنگام قطع شدن برق، به‌صورت دستی و به وسیله سوئیچ انتقال، شبکه اصلی را از مدار جدا و ژنراتور را جایگزین منبع برق اصلی می‌کند.

از میان تولید کنندگان خارجی، دیزل ژنراتورهایی که توسط  شرکت های چینی ساخته می شوند می توانند مقرون به صرفه تر محسوب شده و کیفیت لازم را برای مشتریان ارائه دهند. دستگاه های چینی از کیفیت مطلوب برخوردارند و می‌ توانند به صرفه ترین حالت ممکن را در هنگام استفاده از دیزل ژنراتور از لحاظ مصرف سوخت به وجود بیاورند. دستگاه هایی که دارای قسمت های هیدرولیکی هستند نیاز به چکاپ مستمر داشته و بایستی در صورت عدم داشتن کارایی مناسب و فرسودگی تعویض گردند. انجام تنظیمات تخصصی و حرفه ‌ای بر روی این قطعات باعث می شود از به وجود آمدن آسیب به دستگاه و افزایش مصرف سوخت جلوگیری شود.

این ماژول الکترونیکی اساساً یک PLC کوچک می باشد، سیگنال های الکتریکی را دریافت می کند و تصمیم می گیرد که در مرحله بعدی چه روندی انجام بگیرد. ماژول ها معمولاً برای دستیابی به نتایج متفاوت برای برنامه های متفاوت قابل برنامه ریزی می باشند.

  • موتورها به طور معمول پس از 250 یا 500 ساعت نیاز به سرویس دارند ، اما فاصله سرویس توسط سازنده موتور مشخص می شود.
  • احتراق ناقص سبب شکل‌گیری دوده و پسماند سوخت نسوخته می‌شود که مسیر رینگ‌های پیستون را بسته و می‌چسباند و سبب کاهش شدید در کارایی مهر و موم کردن می‌شود و فشار کم ابتدایی را تشدید می‌کند.
  • کنترل روزانه اجزای ژنراتور گازوئیلی همانند آب رادیاتور، میزان ضد یخ و…
  • آب و هوای بومی عامل مهمی است که باید به آن توجه کرد، انتخاب مواد و سطح ظرف برای نصب محفظه از عوامل مهم محسوب میشود.

البته  تکنیک هایی برای نصب و ایزوله کردن ژنراتور وجود دارد تا این نگرانی را به حداقل برسانید.

این دو جزء (موتور و ژنراتور الکترومغناطیس) توسط یک میل لنگ به یکدیگر وصل می شوند و به این ترتیب، حرکت تولید شده توسط موتور دیزلی به آهنربای ژنراتور منتقل می شود. دیزل ژنراتورها در فواصل منظم به تعمیر و نگهداری معمول روتین احتیاج دارند. این به تولید کننده بستگی دارد ، اما مهمترین موردی که باید به طور معمول سرویس شود موتور است. موتورها به طور معمول پس از 250 یا 500 ساعت نیاز به سرویس دارند ، اما فاصله سرویس توسط سازنده موتور مشخص می شود.

ژنراتور اضطراری برای مدت زمان قطع برق نیرو را به یک بار الکتریکی متغیر تأمین می‌کند. ژنراتور پرایم برای تامین مصارفی که به شبکه برق دسترسی ندارنداستفاده می‌شود.

قیمت‌های پایین این محصول در مقابله با سطح کیفی بالای آن، ارزش خرید دستگاه را بالا برده است. در این مقاله از سری مقالات بینش ابتکار خاورمیانه به بررسی مزایا و معایب دیزل ژنراتور ها می پردازیم. به دلیل مزایای بیشمار، بسیاری از شرکت ها استفاده از این نوع ژنراتورها را انتخاب می کنند.

انجام مقایسه میان دیزل ژنراتورهایی که با گازوئیل کار می کنند و ژنراتورهای گازی، در جهت بررسی تفاوت های موجود در مصرف سوخت آن ها صورت می پذیرد. ژنراتورها می توانند در زمان قطعی برق انرژی مورد نیاز را تامین کنند اما هر کدام از آن ها در زمان انجام کار سوخت مصرف می کنند. میزان مصرف سوخت در این دستگاه ها از اهمیت زیادی برخوردار است و بایستی مورد بررسی قرار بگیرد.

گروه صنعتی دیزل نیرو پیشرو در تامین تجهیزات صنعتی و مخابراتی

مزایای دیزل ژنراتور به این چند مورد بسنده نمی شود و استفاده از دیزل ژنراتور مزایای متعددی دارد که در مجله وب سایت بینش ابتکار به تفصیل بیان شده است. البته لازم به ذکر است که استفاده از دیزل ژنراتور معایبی نظیر تولید آلودگی زیستی و صوتی داشته که با توجه به مزایای بسیار آن قابل چشم پوشی است.

در هنگام کمبود منبع تغذیه، برق را به صورت خودکار و فورا تامین میکند.

ژنراتورهای قدیمی ممکن است با استفاده از ابزارها و دستگاه های آنالوگ عملکرد یکسانی داشته باشند.

دیزل ژنراتور در نوع صنعتی قابلیت کار مداوم و بدون وقفه را دارد و می تواند بدون لحظه ای خاموشی برق مورد نیاز مجموعه را تولید کند. همچنین می توان به بیمارستان ها اشاره کرد که بسیاری از تجهیزات درمانی در آن به کمک انرژی برق کار می کنند.

در این مطلب ما نحوه کارکرد یک دیزل ژنراتور، اجزای اصلی و نحوه عملکرد آن به عنوان یک منبع ثانویه انرژی الکتریکی در زمینه‌های مسکونی و صنعتی بررسی را می‌کنیم. شرکت درنامهر از شرکتهای پیشرو در زمینه سیستمهای کنترل دیزل ژنراتور و موتورهای دیزلی و گازی در ایران بوده و دارای شبکه فروش و خدمات پس از فروش قوی در این زمینه می باشد. این موضوع زیاد قابل استناد نیست، چرا که دیزل ها براساس قدرت و توانی که ارائه میدهند، معمولا مصرف یکسانی دارند. جدول مصرف سوخت دیزل ژنراتور براساس توان آن و میزان باری که روی آن است، بیانگر این واقعیت می باشد.

انتخاب قدرت مناسب، کیفیت ساخت، سوخت‌مصرف، و قابلیت اطمینان از عوامل مهمی است که در این فرآیند باید مدنظر قرار گیرند. تیم ما تمامی تلاش خود را جهت معرفی بهترین دیزل ژنراتور مناسب نیاز شما به بهترین نحو انجام می دهد .

اینکه ما ژنراتور خود را در درون ساختمان یا بیرون ساختمان قرار دهیم تاثیر بسزایی در پارامتر های فرعی و هزینه بر دیزل ژنراتور خواهد داشت. سایزینگ صحیح دیزل ژنراتور تخصص کافی و تجربه فراوانی را لازم دارد تا بر اساس آن سایز دستگاه بهینه انتخاب گردد . جهت دانلود کاتالوگ دیزل ژنراتور کامینز ، بر روی شکل روبرو کلیک نمائید. در برخی دیگر از موتورها (معمولاً موتورهای ثابت) از یک نوع دیگر نشانگر گرفتگی استفاده می‌شود.

یک ابزار کاربردی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می¬کند که به شکل جریان مستقیم یا جریان متناوب موجود است. از جمله کمپانی های تولید کننده ژنراتور می توان به استامفورد ، مکالته ، لینز ، لوری سومر ، هیتزینگر ، مارلی و … اشاره کرد. محفظه های طراحی شده توسط متخصصین شرکت آکسا برای تضعیف صدا و محافظ در برابر آب و هوا مخصوص ژنراتورهای آکسا.

با توجه به پیشرفت‌های چشم‌گیر مهندسی برق، ژنراتور گازوئیلی در سطح وسیعی پیشرفت داشته و در اندازه‌های متنوع و با کاربردهای مختلفی در دسترس هستند. ژنراتورهای دیزلی با ظرفیت‌های ۵ کیلووات الی ۵۰ کیلووات برای مصارف خانگی در بازار به راحتی در دسترس هستند. این پانل‌ها در ژنراتورهای دیزلی کوچک می‌توانند روی بدنه محصول قرار گیرند.

این بخش مهم از ژنراتور محل قرارگیری موتور، آلترناتور، تابلو کنترل و مخزن سوخت است. مقاوم بودن شاسی در بکارگیری و جابجایی دستگاه بسیار مهم است و اساسا ضخامت فلز شاسی و تناسب آن با وزن دیزل ژنراتور از مهمترین نکاتی است که در خرید یک ژنراتور دیزلی باید مدنظر خریداران باشد. نمودار تخمین و میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور بر اساس اندازه ژنراتور و میزان توان ژنراتور در نظر گرفته می‌شود. محاسبات میزان سوخت ژنراتور گازوئیلی در طول کارکرد دستگاه به صورت برآوردی و تقریبی بوده و کاملا دقیق نیست.

دیزل ژنراتور سری C550D5 یکی از محصولات نسبتا جدید شرکت کامینز پاور است.

آب‌های وارد شده به این قسمت به دلیل سنگین‌تر بودن از سوخت در قسمت پایین پیاله نشست می‌کنند.

اما ژنراتور هایی با ظرفیت بالا برای مصارف بزرگی همچون کارخانه جات مورد استفاده قرار می گیرد؛ برای مصارف خانگی و ساختمانی می توان از دیزل ژنراتور هایی با توان و ظرفیت پایینتر یا همان دیزل ژنراتور خانگی استفاده کرد. به طور کلی دیزل ژنراتور موتور سازان تبریز به دستگاهی گفته می شود که وظیفه تامین و تولید جریان الکتریسیته را بر عهده دارد. این دستگاه که یکی از تولیدات عظیم کمپانی موتورسازان تبریز می باشد از ترکیب موتور دیزل و ژنراتور و همچنین سایر متعلقات فرعی آن ساخته شده و طی یک سری فرایند فیزیکی و مکانیکی به تولید و تامین برق می پردازد. خرید ژنراتور نو یا مستعمل به نیاز و همچنین شرایط مالی شما بستگی دارد.

آنها همچنین به عنوان منابع برق دائمی در مکان های بدون پوشش شبکه مانند تأسیسات معدن از راه دور و میادین نفتی استفاده می شوند. با این حال، مشخصات فنی دیزل ژنراتورها باید قبل از خریداری به وضوح درک شود.

در زمان‌هایی که برق شهری قطع است و افراد به آن دسترسی ندارند، این صفحه نخست می‌تواند شروع به کار کرده و برق مورد نیاز را تامین کند.

قسمت ورود هوا به پیش صافی از پره‌های مورب ساخته شده است و لوله مکش هوای موتور در وسط آن قرار می‌گیرد. این پمپ به عنوان یک پمپ مکمل و کمکی پمپ اولیه بروی فیلتر قرار می‌گیرد. پمپ هنگام پایین بودن فشار مدار سوخت رسانی (قبل از پمپ انژکتور و مابین پمپ اولیه و پمپ انژکتور)، به صورت الکتریکی به کار افتاده و مقدار افت جریان و فشار سوخت را جبران می‌کند. یکی از حالت‌های کم بودن فشار سوخت، هنگام استارت و ابتدای روشن شدن موتور است.

همکاران ما پس از بررسی و واجد شرایط بودن با شما تماس حاصل خواهند نمود. چون بارها اتفاق افتاده که بعضی افراد سود جو با طراحی یک وب سایت و ثبت یک دامنه در یک کشور اروپایی ضمن ادعای سازنده خارجی بودن، به خودشان در ایران نمایندگی انحصاری داده و از این طریق در حال کلاهبرداری از مشتریان بی تجربه هستند.

این روش انباشتگی رطوبت در دیزل ژنراتورها را با سوزاندن سوخت، روغن و کربن سوزانده نشده در سیلندرها و سیستم اگزوز از بین می‌­برد. نادیده گرفتن این مهم، خرابی‌­های ناگهانی فراوان و کاهش طول عمر تجهیز را به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با دیزل ژنراتور که نوعی موتور برق است آشنا شویم.

وظیفه اگزوز هدایت گازهای خروجی از سیلندرها به بیرون و کاهش صدای این گازها است. فیلترهای کاغذی در دو نوع یکپارچه یا یکبار مصرف و با المنت قابل تعویض ساخته می‌شوند. در فیلترهای با المنت قابل تعویض، جسم یا همان المنت فیلتر قابل جدا شدن بوده و در هنگام سرویس‌ها فقط المنت تعویض یا تمیز می‌شود. از این رو نگه‌داری خطوط ارتباطاتی در تمامی کسب و کارها امر حیاتی محسوب می‌شود.

این شرکت ها محصولات خود را با کیفیت مناسبی ارائه می دهند و می توانند نیاز مشتریان خود را از بابت داشتن یک دستگاه تولید کننده انرژی الکتریکی برآورده سازند.

همچنین موتورهایی که با استفاده از گازوئیل فعالیت می کنند در معرض تزریق سوخت به صورت مستقیم هستند و به این ترتیب افرادی که از این وسیله ها استفاده می کنند استرسی در رابطه با به وجود آمدن آتش سوزی در این وسیله نخواهند داشت.

معمولا برای تنظیم یا مقید کردن برق از یک منبع انرژی خام مانند شبکه برق استفاده می شود. دستگاهی است که در هنگام قطع برق ، به طور اتوماتیک شروع به تولید جریان برق می کند. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت دیزل ژنراتور آکسا ایران می‌باشد . بدون آن، ولتاژ و آمپر جریان AC ارائه شده با توجه به سرعت موتور متفاوت است.

سلام جناب علیزاده عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. سلام جناب شریبانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. سلام جناب اسفندیاری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

ترموستات نیز در جایی بین رادیاتور و موتور نصب می‌شود و وظیفه‌ی آن بازکردن مسیر آب در دمای خاصی است تا بدین‌ترتیب دمای موتور ثابت باقی بماند.

باید به خاطر داشته باشید که در هنگام خاموشی ممکن است سوخت قابل دسترسی نباشد. شما نمی خواهید دیزل خود را بدون منبع تغذیه باشد، بنابراین به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از ایجاد اختلال در عملکرد دیزل، همیشه منبع سوخت دیزل را داشته باشید. ذخیره سوخت دیزل نسبت به انواع دیگر سوخت بسیار ایمن تر است، مانند بنزین، که بسیار منفجره است و در صورت ریختن به راحتی آتش می گیرد.

در این مقاله، میانگین طول عمر مفید دیزل ژنراتور و نحوه مقایسه آن با سایر دستگاه ها قرار داده شده است. همچنین عوامل مختلفی را که روی طول عمر آن تأثیر می گذارد توضیح داده می شود. روغن موتور باید در زمان خاموش کردن ژنراتور در فاصه زمانی معین با استفاده از میله اندازه گیری بررسی گردد.

دیزل ژنراتور

شاخص‏‌های دیگری نیز وجود دارد که در زمان طراحی یک سیستم تولید انرژی الکتریکی بر حسب مورد استفاده در نظر گرفته می‌‏شوند. از جمله این موارد می‌‏توان به سیستم خنک کاری، سیستم کنترل، شرایط ویژه محیطی، کیفیت سوخت، سیستم تنظیم دور، نوع مولد مورد استفاده و دمای محیط اشاره نمود. بازدهی، شاخص دیگری است که در زمان انتخاب مولد دیزل برای یک ژنراتور باید مورد توجه قرار گیرد. اهمیت انرژی الکتریکی در زندگی روزمره و به ویژه واحدهای صنعتی و خدماتی مختلف بر هیچ کس پوشیده نیست.

بدون این سیستم کنترل، آسیب جدی به دیزل ژنراتور ولوو می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود.

شما باید اطمینان کسب کنید که سیستم اگزوز دیزل ژنراتور به تجهیزات دیگر متصل نیست.

در برخی از موارد خریداران هنگام تهیه دیزل ژنراتور به خصوص ژنراتور های دیزلی توان بالا از نیازهای آتی دستگاه و یا نیاز های خدماتی در حین نصب غافل می شوند. به عنوان مثال در مورد یک نیروگاه 6MW حتی کارشناسان برق الزام به استفاده از یکی از برند مشخص صنعت ژنراتور برق داشتند. شما می توانید هر یک از انواع دیزل ژنراتور را که متناسب با انتظاراتتان تولید شده با قیمت های بسیار مناسب تهیه کنید. حتی در زمان ارتقای دستگاه و خرید نمونه های جدید نیز محصولاتی مقرون به صرفه به شما ارائه می شود.

به هر حال، معمولاً یک فرض معمول این است که اگر یک مولد در حالت اضطراری ۱۰۰۰ کیلووات باشد، در حالت پایه و دائم به ۸۵۰ و ۸۰۰ کیلووات اکتفا شود. دستگاه‌های تولید برق بر اساس ظرفیت تولید نرمال تا ماکزیمم و بر اساس قدرت تولیدی و به کیلووات طبقه‌بندی و نامگذاری شده و با توجه به نوع مصرف آن برای تولید برق مستمر یا اضطراری انتخاب می‌شوند.

دیزل‌ ژنراتور ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی است که برای تولید برق به‌کار می‌رود.

سیستم خنک کننده آبی، همراه با تهویه هوا در داخل محفظه می‌تواند از بالا رفتن بیش از حد دما جلوگیری کند. فشار بالا می‌تواند دینام را از کار بیندازد بنابراین کنترل فشار برای افزایش طول عمر ژنراتور حیاتی است. استفاده از دیزل ژنراتورهای اضطراری در تمامی مراکز بهداشتی پزشکی امری اجتناب ناپذیر است. سالیان متمادی است که بیمارستان‌های نظامی، دولتی و خصوصی به تامین مولد قدرت صنعتی بسیار توجه می‌نمایند، تا در زمان های اضطراری از جمله وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و طوفان بدون هیچگونه نگرانی برق خود را تامین کنند.

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما
تمامی اطلاعات ارائه شده در این وب‌سایت از طریق تکنولوژی هوش مصنوعی و بدون دخالت انسانی تولید شده‌اند، اما ما از استفاده یا تصدیق این اطلاعات تشویق نمی‌کنیم.